Da kiselo nije uvijek najbolji izbor, u srijedu 7.6.2017., otkrivali su učenici 4. razreda zajedno s učiteljicama Mirjanom Bobinec i Karmen Prugovečki na satu Prirode i društva.
Istražili su kako sok od ljubičastog zelja može postati crven, plav ili čak zelen. Pokusom su upoznali pojmove: kiselo, neutralno i lužnato.
Djeca znaju da je kiseo ocat ili „kisela voda“, limun i kisela jabuka, no nisu znali da je i naša slina kisela. Čokolada je slatka, no ona, kao i druga hrana, povećava kiselost sline u ustima. Pomoću PH indikatora (plavog i crvenog lakmus papira) učenici su utvrdili kako je slina zaista kisela, dok je pasta za zube lužnata.
Koristeći tablete za otkrivanje uzročnika karijesa (Plaqsearch) otkrili su koliko temeljito peru zube. Zubne naslage ostale su obojane nakon što su tabletu otopili u ustima, a zatim su marljivo prionuli pranju svojih zuba.
Uz istraživanje i zabavu, učenici su još jednom osvijestili kako i zašto treba prati zube te koliko je higijena usne šupljine važna za zdravlje čovjeka.
Uz istraživanje i zabavu, učenici su još jednom osvijestili kako i zašto treba prati zube te koliko je higijena usne šupljine važna za zdravlje čovjeka.
Važnost fizike u svakodnevnici i temelj svih znanstvenih disciplina potvrđuje opis predmeta Fizike u prijedlogu kurikuluma http://mzos.hr/datoteke/10-Predmetni_kurikulum-Fizika.pdf
Da ona bude zanimljiva učenicima, potrudili su se mnogi znanstvenici i omogućili njenu dostupnost, a onda i razumijevanje na svakom mjestu i u svakom trenutku, na web-u.
Linkovi:
Interaktivne simulacije fizikalnih pojava (pogledati i druge sadržaje – MAT, BIO, KEM)
7. razred | 8. razred |
Forces and Motion: Basics
|
Balloons and Static Electricity
|
Balancing Act |
Magnet and Compass |
Masses & Springs |
Magnets and Electromagnets; Generator |
Pendulum Lab |
Faraday's Electromagnetic Lab |
Pendulum Lab |
Faraday's Electromagnetic Lab |
Friction |
John Travoltage |
Hooke's Law |
The Moving Man |
Energy Skate Park: Basics |
Wave on String |
States of Matter |
Radio Waves & Electromagnetic Fields |
Energy Forms and Changes |
Sound |
Microwaves |
Geometric Optics |
e-škola Hrvatskog fizikalnog društva sa zanimljivim sadržajima, urednika Ivice Avianija, i autora konceptualnih zadataka i pokusa Hrvoja Mesića.
VI PITATE / PROJEKTI
ZADACI I TESTOVI / KUĆNI EKSPERIMENTI
FIZIKA SVEMIRA / PROČITALI SMO ZA VAS
FIZIKA NA MREŽI / SVAKODNEVNA FIZIKA
INTERAKTIVNA FIZIKA / HOKUS-POKUS FIZIKA
ŠKOLSKA FIZIKA
http://www.education.com/science-fair/physical-science/
Stranica sa bezbroj znanstvenih pokusa, projekata i ideja koje možete i sami iskušati! Samo je potrebno usuditi se!
Interaktivna stranica sa nastavnim materijalima iz fizike, kemije, biologije, matematike i engleskog jezika. Potrebno je logirati se lozinkom CARNet – HUSO koju će učenici dobiti u školi.
http://vinkovic.org/Projects/MindExercises/index_03.php
Zadaci sa županijskih i državnih natjecanja iz fizike.
Pregledajte i neke od zanimljivih znanstvenih emisija „Školski sat“ s gostima Ivicom Avianijem i Hrvojem Mesićem. Pokušajte neki od pokusa izvesti sami, uz pomoć prijatelja ili učitelja! Samo hrabro!
HRT2 – Školski sat
Fizika ekspres, tekući dušik (5.11.2012.) https://www.youtube.com/watch?v=jeShdLFZ6F8
Što sve može toplina? (28.5.2012.) https://www.youtube.com/watch?v=Z5DMHW1Pwi0
Težina i sila teža (14.3.2013.) https://www.youtube.com/watch?v=xnozmSA4FMož
Zašto je težina teška? (24.5.2013.) https://www.youtube.com/watch?v=o7lXGW0OYsg
Termodinamika (6.2.2012.) https://www.youtube.com/watch?v=56fbpCVhQSQ
Fizika svijeća (12.12.2013.) https://www.youtube.com/watch?v=x6RL6TijLRQ
Što je fizika? (19.9.2013.) https://www.youtube.com/watch?v=LtK7PW-tNnM
Svi oblici i veličine sile (17.1.2013.) https://www.youtube.com/watch?v=MaClSfR_8Ks
Priča o struji (27.2.2014.) https://www.youtube.com/watch?v=mDfLmsrzTHI
Građa tvari (30.10.2014.) https://www.youtube.com/watch?v=76oF-bTONPI
Toplo-hladno (26.3.2012.) https://www.youtube.com/watch?v=7KMoQTibLG8
Magneti (30.5.2011.) https://www.youtube.com/watch?v=biXz6kPRXWA
Fizika novčića (18.10.2012.) https://www.youtube.com/watch?v=pT5L1ZhnQ7k
Fizika u zraku (31.1.2014.) https://www.youtube.com/watch?v=Qh_EpL_ITaA
Hladnije od hladnog (12.5.2011.) https://www.youtube.com/watch?v=8oyh84hnssI
Dioptrija (12.3.2012) https://www.youtube.com/watch?v=xbShrKH5DrM
Eratostenov eksperiment u Belcu
17. 3. 2016. u 12:04 mjerenjem je potvrđeno sunčevo podne u Belcu!
Učenici 8. razreda naše škole, pod vodstvom učiteljice Fizike Karmen Prugovečki, sudjelovali su u međunarodnom ISE projektu provodeći Eratostenov eksperiment.
Nakon provedenih mjerenja duljine sjene štapa u sunčevo podne 17. 3. 2016., učenici 8. razreda proveli su račun i odredili opseg i polumjer Zemlje.
Eratosten je bio grčki matematičar, geograf i astronom koji je živio u 3. st. pr. Kr. Odredio je opseg Zemlje zapanjujuće točno 39 600 km. Naime, bio je jedno vrijeme upravitelj čuvene knjižnice u Aleksandriji pa su mu bila dostupna sva znanja onoga doba. Još tada pretpostavljalo se da je Zemlja okrugla. Eratosten je uočio kako sunčeva sjena ne pada pod istim kutom u podne 21. lipnja (prvi dan ljeta) u Aleksandriji i Sieni (današnji Asuan) koja se nalazi gotovo na sjevernoj obratnici.To je jedino moguće ako je Zemlja zakrivljena. Dakle, kut sunčevih zraka u Sieni je iznosio 0° a u Aleksandriji 7,2°. Izračunao je da je to pedeseti dio kružnice te je udaljenost između dva mjesta pomnožio sa 50. Danas je poznato da prema satelitskim premjerima opseg Zemlje po meridijanu iznosi 40 008 km.
https://www.youtube.com/watch?v=35UQVcY0_qw
Ovo vrlo jednostavno mjerenje proveli su i naši osmaši na školskom igralištu. Za mjerenje im je bio potreban samo štap duljine 1 m i mjerna vrpca (metar). Učenici su pratili kako se mijenja položaj i duljina sjene štapa petnaest minuta prije i nakon sunčevog podneva tog dana. Uočili su da je sjena bila najkraća u 12:04 h, a duljine 105.5 cm.
Uz dobro ozračje, interes, ali i zabavu, mjerenja su provedena na opće zadovoljstvo svih prisutnih (osmaša, učiteljice fizike, knjižničarke, ravnateljice i slučajnih prolaznika).
Izmjerene podatke razmijenili smo s partnerskom školom OŠ Grohote/ otok Šolta koja se nalazi na gotovo istoj geografskoj duljini kao i naša škola.
Nakon provedenih mjerenja duljine sjene štapa u sunčevo podne 17. 3. 2016., učenici 8. razreda proveli su račun i odredili opseg i polumjer Zemlje.
Izmijenili su mjerene podatke s partnerskom školom OŠ Grohote – Otok Šolta i dobili slijedeći izračun:
Oz = 43 322 km (rz = 6 894 km)
U izračunu prema zamišljenoj školi na ekvatoru (udaljenoj oko 5 000 km) dobiveni su točniji podaci jer je udaljenost po meridijanu veća, pa je tako greška u mjerenju manja.
Oz =39 301 km ( rz = 6 254 km)
Usporedbe radi, Eratosten je još u 2. st. prije Krista izračunao da je polumjer Zemlje oko 6 000 km, a točan podatak danas daju satelitska mjerenja i to 6 378 km.
O našoj točnosti mjerenja prosudite sami!!!
VAŽNI LINKOVI |
• AZOO |
• MZO |
• PRISTUP INFORMACIJAMA |
• Portal za škole |
• Grad Zlatar |
• knjižnica |
• NACIONALNI AKCIJSKI ... |
• Krapinsko-zagorska z... |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |